حدیث‌نگاشت| وصیت امام حسن عسکری (ع) به ما
کد خبر: 4005071
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

حدیث‌نگاشت| وصیت امام حسن عسکری (ع) به ما

راستگو باشید و دروغ نگویید. هر کس امانتی به شما داد، آدم خوب یا آدم بد، امانت را به صاحبش تحویل دهید. سجده‌های خود را طولانی کنید. با همسایه خوش‌رفتار باشید. به تشییع جنازه دیگران بروید. از بیماران دیگران عیادت کنید.

به گزارش ایکنا، در تحف‌العقول روایتی از امام حسن عسکری (ع) آمده است که به شیعیان وصیت و سفارش مؤکد کرده است که در ادامه روایت را می‌خوانیم؛

در حال تکمیل/ حدیث‌نگاشت| وصیت امام حسن عسکری (ع) به ما

به شما شیعه وصیت و سفارش مؤكد میکنم که: اهل تقوی باشید. به نام انسان دین‌دار، از گناه دوری کنید. در راه خدا (و کارهایی که برای خدا می‌کنید)، جدی باشید. راستگو باشید، و دروغ نگویید.

هر کس امانتی به شما داد، آدم خوب یا آدم بد، امانت را به صاحبش تحویل دهید. سجده‌های خود را طولانی کنید. با همسایه خوش رفتار باشید. به تشییع جنازه دیگران بروید.

از بیماران دیگران عیادت کنید. حق و حقوق خودی و بیگانه را خوب رعایت نمایید. وقتی شما آدم‌هایی پارسا، راستگو، امانتدار و خوش اخلاق باشید، مردم می‌گویند این انسانِ خوب شیعه است و من از این خوشحال می‌شوم، تقوا را رعایت کنید و زینت و آبروی ما باشید، نه مایه ننگ ما ... ذکر خدا زیاد بگویید.

زیاد به یاد مرگ (و رسیدن ناگهانیِ اجل) باشید. قرآن زیاد بخوانید. زیاد بر پیامبر اکرم (ص) صلوات بفرستید، و برای روح مطهر او دعا کنید؛ هر صلوات ده برابر ثواب دارد. به این وصیت‌ها و سفارش‌ها توجه کنید، و آنها را بکار ببندید... به شما سلام می‌رسانم، و شما را به خدا می‌سپارم.

منبع: تحف العقول ، صفحه ۴۸۷- ۴۸۸

انتهای پیام
captcha